onsdag 29 januari 2014

Snigelpyjamas till lillebror



Två reflektioner kring denna pyjamas:
1. Herregud vad stor lillebror blivit! Pyjamasen är storlek 86 och ser gigantisk ut. Men så ska han ju också bli 195 cm en dag. Säger de. På BVC alltså.
2. Jag gjorde ärmarna på tok för långa. Lägger alltid till lite längd på ärmar och ben till alla Ottobres mönster men här behövdes det sannerligen inte i ärmarna.

I övrigt kan jag konstatera att den ser väldigt skrynklig ut på bilden. Stryka är inte min grej helt enkelt. Och de turkosa färgerna blev ganska omatchade men herregud, det är ju bara en pyjamas. Och så har jag gjort slut på ett tyg till i skåpet. Skönt.

Jo, en sak till. Jag gillar mönstret (Ottobre 1/2013). Fast jag gjorde muddar i ärm- och benslut istället för kantband.

9 kommentarer:

HönaPöna sa...

och så är den väldigt fin... de där sniglarna gillar jag skarpt!

Pyssellycka sa...

195 cm! Ståtlig kille!
Det var roligt att se sniglarna igen. En gammal favorit!

hennihenni sa...

Jag tycker den är snygg, snygg, snygg!

Le Petit sa...

Vad fin! En pyjamas får ju gärna vara lite stor så det kanske inte gör något.

Ingrid sa...

Väldigt fin!! Och tänk så fort tiden går...

Ingrid sa...

Väldigt fin!! Och tänk så fort tiden går...

Ingrid sa...

Väldigt fin!! Och tänk så fort tiden går...

Carina, lurvendesign sa...

Jättefin pyjamas. Jag gillar färg kombinationerna.

Emelie sa...

Jättefin, dom sniglarna är ju bara så sköna.