lördag 29 mars 2014

Mangoglasstårta


Den här glasstårtan måste jag bara tipsa om! Vi gjorde den till lillebrors ettårsdag och det var ju förvisso i januari men nu när jag hittade bilderna på den kom jag på att jag borde skriva något om den. Kan lova att den är god året runt... :)


Mangoglass med hallon i mitten, det var bara fantastiskt!! Man behöver ingen glassmaskin eller några andra särskilda redskap. Men har man väl tagit upp den ur frysen är den ingen hit att frysa om för då blir den bara isig och trist. Man måste helt enkelt äta upp allt på en gång!

Förutom de färska bären och kiwi så köpte vi några små färdiga dekorationer. Detta är ju faktiskt ingen tårtblogg... Och inte lyckades jag fånga ett brinnande ljus på den heller! :)

Receptet hittade jag här på Allt om mat.

Inga kommentarer: