måndag 16 november 2009

Retro-zoo


Att sy Kalikå-skallrorna var ju så himla roligt att jag var tvungen att fortsätta på leksaks-spåret! Grodan hade jag själv i ett antal varianter när jag var liten. Har ingen aning om var de grodorna finns nu, men mönstret fanns kvar hos mamma i alla fall. Elefantmönstret finns på Growing people. Idén fick jag från I heart retro. Tack! Retrotygerna fanns i mitt syskåp sedan länge. Grodan är fylld med ris, så om den behöver tvättas blir det gröt. Elefanten är fylld med kuddstoppning.

4 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Vad fina de blev! Risgrodor är kul. Jag har en här på jobbet som sällskap... Går ju även att värma i micron och lägga på nacken!

Jennie sa...

Jaha, kan man värma dem? Med vanligt avorioris...? :)

Pyssellycka sa...

Visst kan man det! Som en vanlig vetevärmare. Jag tror att jag hade grötris i min :-).

Jennie sa...

Men dra på trissor....! :)