söndag 27 oktober 2013

Höstens höjdpunkt

Sådärja. Då har man ännu en gång med bankande hjärta och i ett lyckorus gjort av med en förmögenhet på symässan. Haha... nejdå, riktigt så illa var det väl inte. Men jag hade faktiskt ingen plan på att hålla igen denna gång. Har ju just börjat komma igång igen med att sy, så det är lika bra att ladda upp när man ändå är där!

Mycket orutinerat att gå på söndagen då försäljarna är trötta och de finaste tygerna slut men i år var det den enda dagen som funkade. Och jag är mycket nöjd med dagen, trots allt.

Här är (ett litet axplock av) det jag köpte...


Längst bak till vänster: enfärgad velour och jersey från Kameleont design, till höger: velour från Andersson & Hjalmarsson. Valtyget framme till vänster kommer från Tyglycka och de tre tygerna längst fram till höger från Znok design. 

 Jag har på sistone ägnat en betydande del av min fritid åt Ravelry (stickcommunity) och gjort upp planer på vad som ska stickas framöver. Detta garn (Malabrigo Sock) ska bli en sån här tröja, har jag tänkt.


De här handgjorda knapparna tyckte jag var lite söta. Och när jag hörde att det är ett kvinnokollektiv i Afrika som försörjer sig på att göra dessa så köpte jag ett helt gäng utan att riktigt veta vad jag ska använda dem till...

1 kommentar:

Pyssellycka sa...

Vad mycket fint! Och vad roligt med Syfestival, ser så fram emot vårens!