fredag 23 oktober 2009

Amningströja


Att leta amningskläder är i stort sett lika trist som att leta gravidkläder.... Jag blev därför väldigt glad när jag hittade mönstret till den här amningströjan i Ottobre nr 2/2009. Det inre stycket som ser ut som ett linne är en "lös" tygbit så att man kan öppna omlottdelen. Tyvärr blev tröjan (som vanligt med mönstren i Ottobre?) lite för kort och vid, trots att jag tagit mina mått noggrant och följt storlekstabellen. Tyget, som är från E-slöjd, var också något för tjockt och stumt för att funka bra i en modell där man ska "töja ut" kanten regelbundet... Men skam den som ger sig. Jag gjorde en ny variant med vissa förändringar i ett stretchigare tyg. Bild kommer senare!

1 kommentar:

Pyssellycka sa...

Men den ser ju jättesnygg ut! Synd att tyget inte riktigt funkade, och att dumma Ottobremönstret var för kort. Ser fram emot att få se efterföljaren!