onsdag 20 januari 2010

Jag också...

Titta in på vilken syblogg som helst och du hittar barnkläder av detta tyg! Jag tycker egentligen att det är ganska tråkigt att "alla" använder samma tyger... men nattåget från Jofotex går ju bara inte att motstå! Jag kunde inte ens välja, utan köpte även det gul/gröna, som jag tycker är ännu snyggare än det bruna. Och nu såg jag i webbshoppen att det också finns i lime/svart... jag tror jag dör vad snyggt! Men det bästa av allt är ändå att tygerna är ekologiska!

Först ut blev tröja med knäppning på axlarna och ett par byxor med långa muddar. Mönster från Ottobre.

Jag är särskilt nöjd med valet av vita muddar istället för orange som jag först tänkte. Tycker att det blev lite "lugnare" med vitt, och jag kunde dessutom matcha med vita tryckknappar. För övrigt kan det ju vara kul med lite variation, det är kanske nog mycket orange i garderoben som det är!

Kläderna var något stora för lillkillen ännu, men snart så...

Jag är för övrigt väldigt nöjd med dessa kläder. Det känns som att allt blev som det var tänkt, och jag börjar få symaskinen under kontroll... Sömmarna blir snygga och det är så roligt att sy!!

2 kommentarer:

Pyssel och Trams sa...

Men oj vilka fina kläder du har sytt!!
Superhärligt tyg det där!
Kram Anna

Pyssellycka sa...

Ja, vad snyggt det var med vitt till! Visst är det trist att "alla" syr i samma tyger, men jag håller med ang. tågtyget. Det är bara för fint för att motstå!