måndag 11 januari 2010

Nyårslöften

Ett nytt år har börjat och som vanligt är jag full av förväntan inför vad det ska bära med sig! Vad gäller mitt pysslande så har det gångna året inneburit massor av lärdomar! Inget kan väl då passa bättre än några "nyårslöften" för det kommande året så att man fortsätter att utvecklas?
* Jag ska lära mig att virka! Tänk mormorsrutor och amigurumi.
* Jag ska bli bättre på att fotografera!
* Jag ska avsluta några UFON... om jag gör ett i månaden så kommer jag ju att beta av högen på bara några år! ;)
* Och så borde jag väl säga att jag inte ska köpa fler tyger innan jag använt upp de jag har i skåpen... men vad är det för mening med att lova sånt man vet att man inte kan hålla? :)

Under helgerna har jag varit mer social än pysslig... vilket kanske på ett sätt är sunt! En tunika till mig själv blev det i alla fall häromkvällen. Tyg från E-slöjd och mönster från Ottobre. Den blev som vanligt lite kort (varför lär jag mig aldrig att Ottobres mönster är sådana??), men det berodde i ärlighetens namn också på att jag inte hade mer tyg! Den funkar som den är i alla fall.

2 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Fiiiin! Ett längre linne under gör nog susen. Men är det kantband i tröjärmen? Ser ut som om ärmöppningen hålls in lite.

Har du förresten sett mitt mail? Stickcafé på café Fröjd på tisdagar!

Jennie sa...

Tack! :) Jo, ett linne under blir nog bra! Nej, jag har bara använt samma tyg till ärmmuddarna som i resten av tröjan, men ärmen är vid och man måste töja rejält i mudden för att få ihop det. Resultatet blir dock ganska bra, tycker jag!

Har sett ditt mejl, men har svårt att komma ifrån på kvällarna...