lördag 29 september 2012

Lappsjuka

Lapptäcken är ju bland det roligaste som finns! Jag har skurit ut massor med lappar i olika färger i sommar. Men när jag ska sätta ihop dem blir jag så himla velig. Tänker att jag ska blanda hej vilt med färger och mönster men det slutar alltid med att jag superfärgmatchar istället. Nu blev det en blå variant. 


Tror att jag behåller denna till vår egen bebis trots att det är många nyfödda som jag vill sy presenter till. 


Och tja, fotovinklen hade jag nog kunnat få till bättre. I verkligheten är filten både rak i kanterna och symmetrisk... :)

10 kommentarer:

Miiaoo sa...

Läckert!! Gillar färgmatchade lapptäcken bäst! Jag kommer ALDRIG att orka fixa med det själv dock, började en gång men kom inte många lappar innan jag gav upp. Men jag skulle ack så gärna vilja ha ett.. =o)

Emma sa...

Superfint! har också en förkärlek till färgmatchat:)

finnkids sa...

Det är väldigt snyggt färgmatchat som det är! :-)

Le Petit sa...

Åh så fint! Gillar turkost!

Dr Grane sa...

Så fint, Jennie!

Det kan vara jättefint med brokigt i alla möjliga färger men det blir mer vilsamt och lugnt så som du gjort nu. Jättefint i det lilla miraklets vagn!

Emilia sa...

Jättefin, många fina tyger och blå är en av mina favoitfärger!

retrostuff sa...

Lapptäcken är beroendeframkallande, så bara är det. Ofta blir det snyggt hur man än blandar. Det här var ju bara yberfint.

Thea sa...

Å så fint! Vilket jobb!!
Tack för alla snälla kommentarer på min blogg också. :-)

Åsa Tidqvist sa...

åh wow vilket fint täcke! väldigt snyggt komponerat!

Jennie sa...

Åh tack för era fina kommentarer! Det kanske inte är så tråkigt med färgmatchat då... ;)