tisdag 25 maj 2010

Shoppa hinner man ju alltid!

Massor av förändringar på gång i livet och ingen tid till att sy! Symaskinen är dessutom inlämnad på service, eftersom den inte vill sy coversömmar längre. Men jag har gjort underbara fynd på Kupan och Myrorna idag! :)

Det största fyndet idag! Ett underbart barntyg för en tia. Är det bara jag som tänker på tjeckisk dockteater från tidiga 80-talets barnprogram? (Jag tycker för övrigt att det är tråkigt att stryka även om jag inser att tyget gjort sig så mycket bättre på bild om det varit slätt.)


Ett axplock av alla de andra tygerna jag släpade hem!


En underbar virkad väska med bambuhandtag och blått sidenfoder.


Lite nya leksaker till lillkillen. Jag älskar trä! Han älskar plast.


Lite nytt till min egen garderob. Randig kjol och ärmlös blus med treklöver.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka fynd!! Så mycket fint på en och samma gång!!

Fangoria sa...

Ojoj vilka fina fynd!!! Måste vara en bra loppis!!!

finnkids sa...

Vad mycket fint du hittade på loppis! Helt i min smak!

Maria sa...

Så mycket fina fynd!
Och jag gillar din prickiga klänning, även om jag vanligtvis inte klär mig i brunt. Blir annat när det har vita prickar, fint!