tisdag 22 januari 2013

Till allt


I höstas (när jag fortfarande kunde sitta och inte hade foglossningen från h-vetet) sydde jag några dregglisar av resttyger. Jag tycker att dregglisar är världens bästa grej. Funkar till kräk, dreggel, som haklapp och halsduk. Min son som är 3 ½ använder fortfarande sina som halsdukar! Två lägen att knäppa dem i gör dem flexibla i storleken också.

Jag har sparat en av varje tyg till den egna bebisen. Det kan ju vara fräscht med några nya! Resten har jag gett bort i present.

4 kommentarer:

HönaPöna sa...

så fina... och visst är de praktiska!

Ingrid sa...

såna söta :) och vad mysigt att få sy smått till bäbisar, nu känns det väldigt längesedan (snultran fyller två i mars...) hoppas att foglossningen från h-vetet ger med sig snabbt!

Emilia sa...

Fina!

Maria sa...

Jättefina! Bra att ha ett gäng. Minns att de snabbt blev blöta och såriga under hakan om man inte kunde byta.