lördag 10 augusti 2013

Blommande


Ballongbyxor, modell lite smalare till lillkillen. När jag var liten hade vi påslakan i det här tyget, fast en blå/turkos färgställning. Jag har letat efter just de färgerna men inte hittat det och mamma, som annars sparar på det mesta, hade gjort av med de påslakan vi hade. Men denna färgställning är också fin och jag blev glad när jag hittade ett lakan på loppis. Nu blev jag nästan sugen på att göra något åt mig själv av biten som är kvar. fast lite von Trapp-känsla är det ju att gå klädd i sina gamla påslakan.... :)

Byxorna tog sisådär 10 minuter att sy. Jag var smart (läs lat) nog att använda kanalen som fanns längst ned på tyget till benavslut och trädde bara i ett resårband där istället för att göra muddar.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina!

HönaPöna sa...

smart var det allt... och vi hade det där tyget i grönt när jag var liten, nostalgi om nåt!

Jennie Bergius sa...

Så söta!!

Petra / Popetotrora sa...

Visst är det surt, när man vet att det borde finnas ett helt påslakan med fint tyg att sy av och så är det nån som kastat. :(