onsdag 8 december 2010

Jag är en vinnare!


Inte nog med att jag vann ett jättefint tygpaket från Hillefant för ett tag sen! När Mönsterarkivet sen hade utlottningar för att fira en halv miljon besökare så vann jag dessutom boken Yllebroderi av Annhelén Olsson (Hemslöjdens förlag). Det var Elin med bloggen Med nål och tråd som sponsrade.


Boken är helt fantastisk!! Den innehåller så många fina bilder på yllebroderier och berättar dessutom en hel del historia kring broderierna. Tänk bara att det förr fanns brodöser som gick mellan gårdarna och broderade mot mat och husrum.... Boken har fått mig helt fast i broderiets värld! Jag har själv påbörjat mitt första yllebroderi och har spanat in flera andra böcker om broderier som jag vill ha, t ex den här. Jag som länge har tänkt prova på att brodera fick här så mycket inspiration att det äntligen hände! Att yllebroderiet hade ett starkt fäste i Kristianstads-trakten som jag ursprungligen kommer ifrån var också en roligt överraskning.

Tack snälla Elin och Mönsterarkivet!!

Boken är för övrigt mitt bästa julklappstips till alla som har något som helst intresse av handarbete!



4 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Men grattis! Skall bli kul att få se resultatet av ditt första yllebroderi!

Helena sa...

Din TurUIlla där:) Inte alls avis;) Nädå...jag unnar dig allt gott!!!

sticktankar sa...

Hej, boken du vill ha har jag precis köpt och jag kan varmt rekommendera den. Sitter precis och funderar på mitt första yllebroderi :)

Jennie sa...

Sticktankar >> vad kul att du också är inne på samma tema! Jag hoppas tomten hör min önskning... :)