torsdag 20 juni 2013

Rumänienpaketet



Ja, så fick jag då äntligen iväg paketet till Rumänien... Lite i senaste laget men jag hoppas att mitt bidrag hinner komma med! En filt och två hättor hann jag virka till insamlingen. Och så hittade jag några redan färdiga restgarnsprojekt i en låda så det blev två mössor, en halsduk och ett par vantar att stoppa ned i paketet också.

Nu är jag väldigt inspirerad till det här med insamlingar. Åh så fint det känns att kunna hjälpa till och så skönt det är att få rensa lite i skåpen (usch, vilket i-landsproblem - att ha för mycket garn hemma!). Så nu tänkte jag sätta igång direkt och sticka och sy lite av överblivna tyger och garner undan för undan så att jag är beredd med ett litet lager nästa gång det drar igång en insamling.

3 kommentarer:

Emma sa...

Fina grejer! Jag har också redan påbörjat tillverkning till nästa omgång! Man blir lite beroende:)

Emma sa...

Ja, om du gillar att fålla tygblöjor är det ett bra tips:))
Det är ingen deadline, men ganska exakt vad man ska stoppa i.

Emilia sa...

Så fina!