måndag 24 juni 2013

Spindelmannen


Här fick storebror välja tyg till en pyjamas själv, för att öka möjligheten att han skulle ta den på sig när den var klar. Imsevimse-tyget inhandlades på en syfestival för länge sen och har sen blivit liggande i skåpet. Fint att det kunde komma till användning. Sonen insisterade på att muddarna skulle vara rosa men jag lyckades avstyra det med en vit lögn om att det rosa tyget var slut.... Det får finnas gränser.

Halskanten blev lite vid. Förstår inte riktigt varför, för jag gjorde som jag brukar. Men som tur var drog den ihop sig ganska bra i första tvätten så nu ser det bättre ut. Tja, annars är det ju bara en helt vanlig pyjamas. Samma mönster från Ottobre som jag använt till  både pyjamasar, tröjor och mjukisbyxor. Dags att förnya sig snart, kanske?


1 kommentar:

annas alster sa...

Vilken fin pyjamas! Blev fint med grönt till ;) Apropå ditt förra inlägg så är det nog bra att vara lagom noga. Jag försöker att inte var så superduperpetig, typ att inte sprätta kantbandet bara för att det hamnade 0,5 mm för långt in på nåt ställe. Men annars är jag nog noggrann av naturen, och jag tycker det är skönt att känna sig nöjd med ett plagg där man har gjort det bästa man kunde!