onsdag 3 mars 2010

Dalarna


I helgen var vi i Dalarna. Sonen åkte pulka, myste med farfar och stortrivdes!

Maken åkte Öppet spår (Vasaloppet). 9 mil på skidor i konstant snöfall och blåst... Jag skulle inte göra det för alla pengar i världen (ens om det var solsken)! Eller jo, förresten, för alla pengar i världen skulle jag göra ett försök. Tänk bara hur mycket tyg man skulle kunna köpa! Och så lite malariamedicin, såklart. :)

Själv roade jag mig med loppis och lite stickning. Loppisarna i Dalarna är de bästa!! Hittade bl a en bok och ett fint påslakan som nog kommer att bli något somrigt klädesplagg så småningom.


Stickningen är ett gammalt UFO som påbörjades i somras. Kan det bli något av detta trassel, tro?


Snälla svägerskan hade hittat dessa fina böcker som hon köpt åt mig. Samma serie som de här!


Vilken lyckad helg! :)

6 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Åh, coolkillen! Han ser ut att trivas där i pulkan!

Jennie sa...

Ja där satt han fint! Vi måste nog skaffa en egen...

Pyssellycka sa...

Ja, gör det! Så kan vi åka på utflykt tillsammans när det blir lite mer vårigt!

Jenny sa...

Sy nytt-boken har jag också, retro-do-redo, den är riktigt bra. Fina grejer du har, hittade din blogg via Pyssellycka :-)

Jennie sa...

Jenny: Vad kul att du hittat hit! :)

Palven sa...

Tjusig bild på cool kille :o)
Det går att hitta en hel del här i Dalarna (till bra/hyfsade priser).