tisdag 30 mars 2010

Längst ner i UFO-korgen....


Det här är ett riktigt UFO! Jag började på koftan för ett par år sen, då med tanken att det skulle bli en present åt en liten kille. Men innan jag hann sticka klart insåg jag att den skulle vara för liten för honom och gav upp projektet. När jag plockade fram det för ett tag sen var det bara en halv ärm kvar att sticka + montering och huvan. Nu är den klar och fortfarande för stor för min son! Men att den skulle passa en 2-åring som mönstret säger tror jag inte ett ögonblick på - snarare en 1-åring.


Jag är lite tveksam till färgen. Tänker att det hade varit bättre att välja en mer neutral färg, t ex brun eller grå, till ett utanpå-plagg som ska passa till mycket. Men det är ju kul med lite färg också! Nästa gång skippar jag nog huvan eftersom den är ganska stor och klumpig. Den blev dessutom lite ojämn i kanten vilket drar ner helhetsintrycket.


Mönstret kommer från Drops, liksom Alpaca-garnet. Kokosknappar från den lokala garnbutiken.

Det känns bara så skönt att detta plagg äntligen är klart, jag hatar UFOn som ligger och knager i bakhuvudet!

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Underbar! Och jag gillar färgen!!

Palven sa...

Superfin och färgen är helt rätt :o)

Emilia sa...

Jätte-fin - och jag säger som de andra att färgen är jätte-härlig!

Jennie sa...

Tack! Skönt med lite stöd vad gäller färgvalet... :)

Pyssellycka sa...

Ah, DEN hade Oscar(s) (mamma) gillat ;-)! Supersnygg!

Jennie sa...

Ja du... tänk att den blev för liten redan från början! Stackars O som aldrig får något stickat av tant Jennie!