lördag 4 september 2010

Vad är egentligen ett fynd?


Eftersom jag för första gången i livet alldeles nyss blivit husägare så föreställer jag mig att mitt pysselintresse framöver även kommer att inkludera heminredning och trädgårdsodling i större utsträckning än vad det gjort tidigare. Kanske kommer även bloggens innehåll att färgas av detta*. Just nu håller vi som bäst på att rensa ut och skänka bort så mycket vi bara kan inför flytten. För trots att vi flyttar från lägenhet till hus får vi inte särskilt mycket mer plats och måste t o m försöka hålla oss till smartare lösningar och färre prylar.


Men idag tog jag ett avbrott från utrensning, städning och packning och.... åkte på loppisrunda i Boden och handlade fler prylar!! Maken är förtvivlad. Mitt största fynd idag var faktiskt inget tyg utan en alldeles underbar golvlampa! Den stod i ett hörn av Antikboden och ropade på mig. Jag hade inget att sätta emot. Med tanke på prislappen klassar inte maken den som ett "fynd" men vad är ett fynd? Om man blir alldeles glad ända ner i magen så fort man tänker på den så måste det väl vara ett fynd, oavsett pris? Eller? Och jag menar, flyttbilen ska ju ändå rulla så en lampa mer eller mindre kan väl inte spela någon roll....?


Några tyger blev det ju förstås också....

I trädgården finns äppelträd och då bör det väl också finns minst en äppelburk i köket?


Nu ska här rensas och städas lite mer inför fotografering och visning av lägenheten!

*Notera den nya etiketten "inredning".

5 kommentarer:

Helena sa...

Åhhh vad spännande med flytt!!! Till hus dessutom:) Vi titta och tittar men hittar lixom aldrig något riktigt bra i vår prisklass om jag säger så. Lampan är divine...så vem kan motstå den. Din beskrivning av fynd köper jag totalt:) Men jag är ju lika tokig som du;) Supercoola tyger du fick tag på i Boden!!! Lycka till med flytten!

Ia sa...

Vilken fantastisk lampa - oh, en sån önskar jag att jag också kunde springa på.

h/saltaste bönan sa...

helt underbar lampa! älskar att lampskärmarna är runda dessutom.

Sofia sa...

AAAAAAH helt SJUKT fin!!!
Johan sa att jag borde kolla in ditt senaste fynd på bloggen, det skulle jag inte ha gjort. Så avundsjuk! :)

Pyssellycka sa...

Aaaah, jag älskar den (och även äppelburken, så himla fin)! Och det är ett fynd, för att just DU hittade den och ingen annan!