måndag 28 juni 2010

Midsommar

Oj, vilken midsommarhelg! Vi har lekt storhushåll hemma hos oss med 8 personer inträngda i vår lägenhet. Hur mysigt som helst! :) Solen har skinit, värmen har kommit och gått, humöret har varit på topp!

Värdparet på midsommarafton har en tjej på 6 veckor som förstås skulle få en liten grön present. Klippte först ut en body i svamptyget från Stoff och stil, men sen pajade ju maskinen och har varit inte mindre än tre vändor på reparation. Jag insåg att jag inte skule hinna sy klart bodyn och köpte istället en enfärgad body som jag broderade på med kedjestygn. Sen funkade maskinen igen och natten innan midsommar sydde jag klart svampbodyn också, så det blev två presenter till lilltjejen. Ingen bra bild dock, det blev lite bråttom när vi skulle iväg...


Själv hade jag min snygga Rino-klänning (som bara knappt fastnat på bild) på mig! :)

12 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Åh så mysigt med små bodysar! Jaättefina båda två.

Pyssellycka sa...

Liuka fin på bild som i verkligheten! Och vilken kul midsommar det blev!

Ingrid sa...

Så fint det blir med kedjestygnen!!

Jag har en precis likadan klänning från Rino!! Älskar den!

annkatrin sa...

Jättesöta bodysar! Bra idé att brodera på en köpt body!

KRUMELEJ sa...

Vilken tur för babisen att maskinen krånglade.....så att den fick två presenter :D. Jättefina båda två!

OttoPippi sa...

Härliga bodys och superläcker tjej i Rinoklänning :-)

Pyssellycka sa...

Tihi, du har fått en award av mig!

Helena sa...

Vad fin du är i Rino-klänningen!!! Tror att jag måste ta och investera i en jag med...de är ju så otroligt fina:) Å vilka bodysar du slängde ihop sen då!!! Superfina...den med kedjestygnen är en favorit...det blev verkligen superfint!!!

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Miiaoo sa...

hmm, har på nåt outgrundligt sätt missat den här bloggen alldeles för länge!! Lägger genast till dig i min blogglista!! =o))
Du syr/virkar och stickar så FINA saker!! GILLAR!!

Jennie sa...

Åh tack Miiaoo, vad glad jag blir! :) Tack ni andra också!

rino sa...

men hallå, den bilden hade jag missat:-)
Vad fin du är i klänningen!

Jennie sa...

Rino>> skäms lite nu, bilden är verkligen inte bra! Men jag älskar klänningen och har fått många komplimanger för den!